BEAUTY - THIERRY MUGLER'S ALIEN VOOR EEN PRIKKIE?

09:00


Alien van Thierry Mugler is echt mijn favoriete parfum. Inmiddels heb ik deze geur al een aantal jaar in mijn bezit en heb ik nooit spijt gehad van de ietwat dure investering in dit parfum. Nu liep ik onlangs de Douglas weer eens binnen en zag ik een nieuwe, zomerse variant van Alien staan en na een tester was ik óók aan deze variant verkocht! En dat hij een superleuk prijsje heeft is ook altijd mooi meegenomen toch ;)?



Zelf koos ik wel voor de kleinste variant van het parfum omdat ik al uit ervaring weet dat het een prima maatje is voor mijn gebruik! Daarnaast kreeg ik thuis pas door dat ik een navulbaar flesje had gekocht, dat is helemaal mooi haha!

Volgens mij is Thierry Mugler het enige parfummerk waarbij je hervulbare parfumflesjes kan kopen! Deze flesjes zijn wel gewoon gevuld wanneer je ze koopt hoor, wees maar niet bang! Maar nadat je het parfum volledig hebt opgemaakt kan je naar de Douglas of ICI Paris XL om deze voor een goedkopere prijs te laten bijvullen, superhandig! Wel betaal je de eerste keer natuurlijk iets meer voor het parfum dan wanneer je een niet hervulbare variant koopt maar na de eerste keer navullen haal je je geld er alweer uit! 

De zomerse variant van Alien is qua flesje bijna identiek. Ik heb het gevoel dat ze het flesje een héél klein beetje veranderd hebben om de zomerse geur te versterken. Verder is dit flesje doorzichtig in plaats van paars, zo zie je voor het eerst écht de kleur van het parfum! Verder is dit flesje, net als de originele variant, afgewerkt met gouden details. 

Het geurtje zelf is veel lichter in vergelijking met het origineel. De originele geur is vrij zwaar en lang niet iedereen houdt daarvan. Dan is deze variant ideaal voor mensen die wel houden van Alien maar de voorkeur geven aan een wat frisser en lichter geurtje! 

De geur is heerlijk fris en bloemig. Ik moet wel bekennen dat ik niet echt een bloemetjesgeur fan bent maar deze vind ik echt heerlijk! Net als bij het originele luchtje, heeft ook dit parfum als basis de geur van Amber. Echter heeft dit luchtje als aanvullen een heerlijke mix van verschillende noten en guer van de Tiaré-bloem, een heerlijke combinatie!
Als ik beide luchtjes vergelijk, hebben ze qua uiterlijk vrij veel overeenkomsten. Qua parfum hebben ze ook dezelfde basisgeur, wat zorgt voor een mooie eenheid binnen de Alien-lijn. Echter is het originele luchtje beter geschikt om 's avonds te dragen, tijdens bijvoorbeeld een etentje. De zomerse variant is echter geschikt voor vrijwel elke gelegenheid, voor zowel op school of het werk als 's avonds wanneer je een terrasje wilt pakken.

Het fijnste aan de parfums van Thierry Mugler, is het feit dat je hem maar een keer hoeft op te doen en hij letterlijk de hele dag blijft hangen. Vaak als ik Alien droeg, kreeg ik gedurende de dag van mensen of ik mijn parfum had opnieuw had opgedaan. En het fijnste van alles is, dat je het luchtje zelf ook blijft ruiken en op die manier ook een beetje kan blijven meegenieten van je luchtje!

Deze variant van Alien, Alien Eau Extraordinaire, is ook nog eens een stuk goedkoper dan zijn oudere broertje! Voor deze hervulbare flacon betaal je bij de Douglas slechts 36,- voor 30 ml. Dit vind ik persoonlijk totaal niet duur voor een high-end parfum merk. Daarnaast kan je heel erg lang met dit parfum doen, zelfs als je net zoals ik elke dag parfum gebruikt! Je kan het luchtje in de Douglas kopen óf online bestellen via DIT linkje!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wow dat ziet er goed uit! En dat is echt fijn dat je het origineel trouwens ook zelf gedurende de dag blijft ruiken, heel snel met parfum is het zo dat je het op een gegeven moment zelf ook niet meer ruikt. Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar deze variant, helemaal omdat ik ook zo'n fan ben van het origineel (ookal heb ik deze NOGSTEEDS!!! niet in mijn bezit, haha) dus nu kan ik even kijken welke ik liever wil! De Eau de Toilette vond ik daaraantegen weer net te licht. Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist helemaal niet dat er (al) een zomerse variant van Alien verkrijgbaar is. Jammer, dat ik hem afgelopen week niet heb zien staan bij Douglas. Alien is namelijk ook mijn favoriete geur en ik koop altijd grote flacons (au, mijn portemonnee). Ik ga deze geur zeker even ruiken in de winkel en wie weet probeer ik hem deze zomer. Thnx voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er te gek uit! Super mooie flacon!
    Liefs Iep

    BeantwoordenVerwijderen