PERSONAL - MIJN EERSTE WEEK

09:00

Inmiddels zit ik alweer een weekje hier in het zuiden van Europa. En ik moet bekennen, de tijd vliegt nu al, laat staan wanneer school hier écht gaat beginnen. Al met al, ik vond het tijd om een korte update te geven van de afgelopen tijd en hoe het hele avontuur me tot nu toe is bevallen.

 Afgelopen maandag was dan eindelijk de dag dat ik vertrok op mijn buitenlandse avontuur. En ik moet eerlijk bekennen, het was moeilijker dan ik dacht. En dan voornamelijk het afscheid nemen van iedereen om je heen, het inpakken van je spullen en er dan op plaats van bestemming achter komen dat je toch het een en ander bent vergeten. Ah well, het hoort er allemaal een beetje bij, I guess.

Na de vliegreis naar Barcelona El Prat was ik vrij gaar. En toen ik het vliegtuig uitstapte, was ik even de weg kwijt.
Normaal is het zo, dat wanneer je je vliegtuig uitstapt je naar de kofferbanden loopt en dan pas naar buiten wandelt. Nu was het zo apart. Op El Prat loop je naar buiten en kom je gelijk weer in de vertrekhal terecht. Terwijl ik naar buiten liep, stonden de mensen voor de terugvlucht al in de rij. Nu weet ik wel dat dit vrijwel altijd zo is maar het is zó gek het te zien, haha!

En toen had ik zoiets van, ja.. maar waar moet ik nu heen? Ik arriveerde in Terminal 2 en deze is ENORM. Het enige wat ik nog had onthouden, was dat ik naar B22 moest voor mijn koffers. Maar waar in godsnaam was die band.

Na ongeveer 20 minuten rondlopen kwam ik uiteindelijk bij de bagageband aan. Helaas moet ik toen nog ruim 50 minuten wachten, want op de een of andere manier hadden alle Nederlandse vluchten vertraging met hun bagage.

Daarna had ik na even zoeken de andere internationale studenten gevonden die rond dezelfde tijd als ik waren aangekomen op El Prat en samen zijn we uiteindeijk naar het treinstaiton gegaan.

Daar pakte we de trein naar Barcelona El-sants en stapte daar vervolgens over op de trein richting Vic. Na ongeveer een treinreis van 2,5 uur waren we dan uiteindelijk gearriveerd. Normaal is de treinreis ongeveer 1,5 uur maar omdat we 2 keer de aansluiting hadden gemist, moeten we helaas vrij lang wachten!

Op woensdag begon de intro al en tijdens deze intro heb ik per dag 2 uur Spaans, 2 uur Catalaans en 's middags een activiteit met betrekking op de stad of de universiteit.

Wat me wel verraste, is dat er enorm veel Nederlanders zijn hier! Tussen de 20 en 25, gok ik. Zelfs de afdelingsleider van onze faculteit vond het verrassend veel. Elk jaar neemt het aantal internationale studenten hier toe, dit jaar was er een toename van 50%. Maar dat betekend niet dat je als Nederlander geen andere nationaliteiten tegenkomt hoor! Zo ben ik bevriend geraakt met meiden uit Griekenland, Italie, Sint-Maarten en ja, ook uit Nederland haha!

Afgelopen zaterdag zijn we een dagje naar Barcelona gegaan en hebben we daar een rondleiding gehad. Barcelona is een prachtige stad en er zijn inmiddels plannen om nog een aantal keer terug te gaan, haha
Ik heb tot en met morgen introductie en de rest van de week vrij, wat ook wel lekker is!

Ook zal ik deze week verhuizen van mijn apartement naar de Campus en ik ben heel benieuwd hoe het me daar gaat bevallen! Daarnaast starten volgende week de échte lessen pas. Ik ben heel benieuwd de door mij gekozen vakken gaan bevallen!


You Might Also Like

1 reacties