BEAUTY - PRINCESS LASHES BY ESSENCE

09:00


Sinds een tijdje heeft Essence een nieuwe mascara in het assortiment, de Princess Lash mascara. Zelf maak ik al tijden gebruik van een andere mascara van Essence die me enorm goed bevalt. Nu hoorde ik enorm veel positieve verhalen over deze mascara en werd ik wel nieuwsgierig naar de werking van deze mascara omdat ik niet gauw iets geloof qua mascara's voordat ik het zelf heb ervaren.


 

 Het uiterlijk van de mascara is niet echt mijn smaak, hij is een beetje te kinderlijk naar mijn mening. Ik hou van strak, simpel maar wel mooi. Het is een beetje moeilijk uit te leggen. De mascara is qua vorm wel anders dan je normaal gewend bent. Hij loopt na de dop uit en daarna weer smaller naar de onderkant toe. Het doet me een beetje denken aan de oude coca-cola flesjes, die hadden ook zo'n opbouw qua vorm.

Wat voor mij wel een minpuntje was, is het feit dat deze mascara alleen te krijgen is in de normale variant en niet in waterproof. Omdat ik lenzen draag is het voor mij geen slim plan om geen waterproof te dragen aangezien ik er anders al snel uit ga zien als een panda!

 Wel vind ik het mooi dat Essence alle accenten op de mascara in één kleur heeft gehouden. Dit zorgt ervoor dat de mascara niet té druk overkomt en de kleur steekt mooi af met de zwarte huls. Daarnaast is de mascara voorzien van een hoop lusjes, die verwijzen naar het knopen van veters.

En dan het borsteltje, iets waar ik zelf echt van stond te kijken. Op de verpakking werd al wel gesproken van een unieke vorm qua borstel maar ik heb zelf deze vorm nog nooit gezien. De borstel is aan de bovenkant vrij breed en bezet met veel haartjes, terwijl de onderkant juist vrij kort is en er in verhouding veel minder haartjes naast elkaar zitten dan aan de bovenkant. 

Zelf ben ik wel een grotere fan van de plastic borsteltjes omdat de 'harige' borstels al snel bij mij gaan klonteren en dat wil je natuurlijk niet! 


En dan het resultaat. De mascara doet zeker wat hij beloofd! Normaal gebruik ik altijd een wimperkruller als ik mijn mascara aanbreng maar dit heb ik bij deze mascara niet nodig. Mijn wimpers hebben veel meer volume en vallen veel meer op dan wanneer ik geen mascara draag. Normaal krijg ik dit resultaat alleen als ik mijn wimpers krul en vervolgens mascara aanbreng. 

Helaas klontert de mascara een beetje, iets wat ik al had verwacht vanwege het borsteltje. Mijn tip is om, als je net als ik liever een plastic borsteltje gebruikt, eerst het borsteltje 'af te vegen' in de huls om zo de hoeveelheid mascara op het borsteltje te verminderen, Dan zou je minder snel last moeten hebben van klonterige wimpers!

Over het algemeen ben ik enorm verrast door deze mascara omdat ik dit resultaat niet gewend ben, van welk merk dan ook! Echter blijf ik bij mijn wimperkruller en mijn favoriete mascara omdat dit voor mij gewoon fijner werkt. Maar als je opzoek bent naar een goede nieuw mascara, dan is dit zeker een aanrader!

De Princess Lash mascara is te koop bij De Kruidvat en Trekpleister voor 3,39.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Wat ik zo leuk vind is de reflectie van je camera in je ogen! :)

    BeantwoordenVerwijderen