JEWELLERY - MY LOKAI BRACELET

12:03


Ik ben echt een persoon die graag opzoek gaat naar wat minder bekende sieradenmerken omdat ik het simpelweg leuk vind om met dingetjes rond te lopen die niet iedereen heeft of kent. Via een Twitter account zag ik ooit dit armbandje voorbij komen. Ik ben het toen gaan opzoeken en kwam uit bij The Lokai Bracelet website. Nadat ik het verhaal achter het armbandje had gelezen was ik gelijk verkocht, dit armbandje past perfect bij mij!


Het armbandje en het bedrijfje die deze armbandjes maken heet, zoals je al kan raden, Lokai. Het is een Amerikaans bedrijfje wat ooit is opgericht door Steven Izen. Hij heeft dit bandje een paar geleden ontwikkeld, om de balans tussen momenten in je leven te symboliseren. 

Zelf was ik heel erg onder de indruk van het verhaal achter het bandje en herkende ik veel van het bandje in mezelf dus besloot ik deze aan te schaffen.


Het bandje bestaat voor het grootste deel uit doorzichtige balletjes. Ze zijn van een soort siliconen gemaakt en voelen heel stevig aan. Elk armbandje heeft naast de doorzichtige gekleurde balletjes ook twee gekleurde die tegenover elkaar op het bandje zitten, een zwarte en een witte. 


 In het zwarte balletje zit een beetje zand uit de Doden Zee, dit is het diepste punt op aarde. Dit zand, wat in die zwarte kraal zit, staat symbool voor de dieptepunten die je meemaakt. Tegelijkertijd is het de bedoeling dat het zwarte kraaltje je herinnert aan het feit dat je hoop moet houden omdat er weer betere tijden zullen komen.


In het witte kraaltje zit water van de Mt. Everest, dit is zoals velen waarschijnlijk weten het hoogste punt ter wereld. Dit kraaltje staat dus symbool voor de hoogte punten in je leven en Lokai geeft met dit kraaltje mee dat je moet genieten van de hoogtepunten maar dat je ten alle tijden niet moet vergeten om bescheiden te blijven.

Het gehele bandje staat symbool voor de balans die je moet weten te vinden in je leven tussen je hoogte- en dieptepunten. Zij hebben expres de twee kleuren tegenover elkaar in het bandje geplaatst, om zo letterlijk het contrast te kunnen laten zien. 


Het bandje ziet er misschien een beetje apart uit maar zodra je hem aandoet is dit compleet verdwenen. Je kan het bandje gewoon prima met elke keur en soort sieraden combineren. Zelf voelde ik het bandje na een tijdje zelfs niet eens meer zitten, haha!

Zelf vind ik het idee achter dit bandje supermooi en ik kan dit soort geheugensteuntjes goed gebruiken, aangezien ik op het moment in een enorme rollercoaster zit qua gebeurtenissen. 

Je kan het originele bandje kopen op de officiële website en daar kost hij $18, dit vond ik echter iets té prijzig op dit moment dus heb ik via Aliexpress een goedkopere besteld voor 2,40. Helaas is mijn linkje verlopen, maar HIER is een linkje waar je hem kan kopen voor maar 1,40! Je kan het armbandje in twee kleuren kopen, de witte variant die ik hier heb laten zien en een mooie lichtblauwe! Daarnaast zijn er 3 maten waardoor hij altijd mooi om je pols zit!

Ik ben er superblij mee, wat vindt jij van het idee achter dit armbandje?

You Might Also Like

3 reacties

  1. Mooie gedachten achter de armband! Alleen denk ik niet dat in deze goedkope variant écht dat water en modder zit :(

    Liefs, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De symboliek van het armbandje is inderdaad erg mooi, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey ishootlovee, op youtube staan een hoop filmpjes van mensen die besloten er eentje open te knippen. See for yourself👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen