LIFESTYLE - REISTIPS #1

09:00

 Over precies 34 dagen vertrek ik voor 5 maanden naar Barcelona. Daarnaast is het ook nog eens het hoogseizoen en blijk ik niet de enige in mijn omgeving te zijn die last heeft van reis-stress. Daarom deel ik deze eerste reistips met jullie, van koffers tot de kleinste dingen die je daarin meeneemt om zo misschien voor iets meer rust zorgen, haha!

 1. Je koffer(s)
Heb je je koffers al en zijn ze nog prima te gebruiken? Dan kan je deze tip overslaan! Maar als je net zoals ik, een of meerdere koffers nieuw moet aanschaffen heb ik een aantal (budget) tips voor je.

De ruimbagagekoffer
Zelf heb ik de afgelopen jaren met low-low budget koffers gereisd en dit was ook wel te merken. Mijn beide koffers waren na 1 vliegreis al niet meer te gebruiken. Bij beide koffers zijn de ritsen al gesneuveld. Omdat ik er wel klaar mee was om elk jaar een nieuwe koffer te kopen, besloot ik eens te kijken naar wat duurdere koffers. Ik heb een goede research gedaan naar koffers waar goede garantie op zit, en dan met name op de ritsen en uiteindelijk kwam ik uit de V&D, met name bij het merk LIV. Dit merk biedt 2 jaar garantie, inclusief te ritsen!
Daarnaast vind ik het zelf ook belangrijk dat ik mijn koffer gemakkelijk van de band kan trekken en niet persoonlijk met de koffer van een ander in mijn handen sta! Daarom ben ik goed gaan rondkijken in de winkels en online, met een goed merk en garantie in mijn achterhoofd. Uiteindelijk ben ik voor de Turijn koffer van LIV gegaan (de tweede van de afbeelding hierboven) omdat deze goede garantie heeft, redelijk neutraal is maar toch onderscheidend is wanneer je hem moet terugvinden op de bagageband.
Wel moet je voor een goede koffer (helaas) wat geld investeren. De door mij gekozen koffer was best aan de prijzige kant maar ik heb er uiteindelijk geen spijt van! De koffers die ik de afgelopen jaren heb gebruikt waren bij elkaar ook al 90 euro en deze kan ik niet meer gebruiken. Nu hoop ik met deze koffer, die 109,99 kostte, langer vooruit te kunnen.

De handbagage koffer
Bij je handbagage koffer kan je iets vrijer zijn in de keuze. Aangezien deze bijna altijd mee kan in het vliegtuig, zal er dus ook niet veel mee gegooid worden. Daardoor kan je bij je handbagage wél de keuze maken voor een goedkopere variant. Wel raad ik je aan om toch een koffer aan te schaffen waar je ondanks de goedkope prijs, goede garantie hebt. Zelf heb ik uiteindelijk een handbagage koffer bij de HEMA gekocht. Daar kan je nu met 25% extra korting je reisbagage uitzoeken en dat is mooi meegenomen! Zo betaalde ik rond de 30 euro voor een goede handbagage koffer, mét 2 jaar garantie. 

 2. Sieraden meenemen
Zelf ben ik een enorme liefhebber van knopjes oorbellen. Maar man, wat zijn ze vervelend om mee te nemen wanneer je op reis gaat. Daarom besloot ik pillendoosjes aan te schaffen om zo verschillende setjes oorbellen veilig en compleet mee te kunnen nemen. Zo kan ik ze met een gerust hart in mijn koffer gooien!

 3. Je make-up heel houden
Make-up is voor vele vrouwen een kostbaar bezit. Alleen al het idee dat je poedervormige make-up laat vallen kan al zorgen voor hartkloppingen. Laat staan als ze in een koffer zitten waarmee continue gegooid wordt. Echter is dit vrij simpel op te lossen! Doe wattenschijfjes tussen de deksel en de make-up die je wilt beschermen en op die manier blijft het (als het goed is) heel tijdens het vervoer!



4. Normale douchegel VS foam douchgel
Je kent ze vast wel, die flessen met douchegel die veranderen in schuim wanneer je staat te douchen? Naast het feit dat ze gemakkelijk zijn om mee te nemen, blijken ze ook lichter te zijn dan de normale douchegeld variant. Ik besloot 2 varianten van dezelfde douchegel eens te wegen en kwam tot de ontdekking dat de foam douchegel ongeveer 80 gram minder weegt dan de normale variant. En ik hoor je denken, wat is 80 gram nu? Maar voor die 80 gram kun je weer 4 á 5 extra lipsticks meenemen, the choice is yours ;)!

5. Huishoudfolie
Iedereen neemt wel flessen mee die al geopend zijn. Tandpasta, shampoo, douchegel, scheergel en al dat soort producten. De kans dat deze producten gaan lekken in je koffer is altijd aanwezig en dit is niet wat je wilt. Om dit te voorkomen hoef je enkel de dop van een gekozen product eraf te halen, het folie over de opening te spannen en vervolgens de dop er weer op draaien. Zo kan het product niet gaan lekken in je koffer.

6. Opladers
Zelf ga ik op reis met 2 telefoons, een foto camera, een laptop en externe opladers. Voor elk van deze producten zijn er opladers nodig en op de een of andere manier raken mijn opladers onderweg vaak in de knoop óf kan ik ze simpelweg niet vinden. Door je opladers op te bergen in een brillenkoker, blijven alle opladers uit de knoop en bij elkaar. Zo kan je, als je een oplader nodig hebt, simpelweg de brillenkoker uit je tas vissen. 

Hebben jullie net als ik ook vaak last van inpak stress?

You Might Also Like

1 reacties