LIFESTYLE - HAPPY ITALY, THE FAST ITALIAN

09:00

 Even een guilty pleasure confession: ik HOUD van italiaans eten. Als er iets is waar je me blij mee kan maken, dan is het dat wel! Het is dan ook niet vreemd dat een van mijn favoriete restaurants een Italiaans is! En omdat Happy Italy ook nog eens budgetproof is, besloot ik dat het eens tijd werd om dit goddelijke restaurant met jullie te delen.

 Zoals ik al vertelde in de introductie, is Happy Italy (niet zo geheel verrassend) een Italiaans restaurant waar je kan gaan lunchen of dineren. Alle restaurants hebben een warme, huiselijke aankleding en een open keuken, waardoor je letterlijk kan zien hoe jouw gerecht bereid wordt.

Persoonlijk vind ik die open keukens altijd heel erg interessant maar hierdoor krijg ik ook wel eens spijt van mijn keuze aangezien er altijd zoveel lekkers voorbij komt! Daarnaast kan je door de open keuken zien dat Happy Italy hun belofte nakomt. Het restaurant belooft namelijk alleen gebruik te maken van natuurlijke en verse ingrediënten, geen gekke E-nummers en al die dingen.

 Naast het gebruik van alleen maar natuurlijke en verse ingrediënten, heeft het restaurant nog een aantal pluspunten!

Zo werken ze bijvoorbeeld vrijwel altijd met 'doggybags'. Wanneer je iets van je diner niet op kunt, wordt er altijd aangeboden om dit mee naar huis te geven. Volgens Happy betaalt de klant immers voor het product én is het zonde om weg te gooien, zo slaan ze twee vliegen in een klap!

Daarnaast kun je bij Happy niet reserveren omdat het een 'walk-in' restaurant is. Alleen wanneer je met een groep van 10 man of meer komt, kan er gereserveerd worden. En tja.. omdat dit restaurant immens populair is, staat er iedere dag tijdens de spitsuren een rij (!!) buiten de deur om binnen te mogen eten. Dit verschilt per dag maar uit ervaring kan ik zeggen dat je gemiddeld, als je rond etenstijd gaat, tussen 30 minuten en een uurtje staat te wachten. (Mits je met een handig aantal, zoals bijvoorbeeld 2 personen bent!) Als reserveren wél mogelijk was, dan denk ik dat je ruim een aantal maanden van tevoren zou moeten reserveren vanwege de drukte, stel je dat toch eens voor.. 

 Zoals ik al zei, is Happy een Italiaan. Maar er is keuze genoeg! Naast standaard pizza en pasta, kun je er ook salades, panini's, vleesgerechten en heerlijke desserts bestellen! En alle gerechten zijn lekker budget waardoor je zowel voor lunch als avondeten bij Happy kan aanschuiven.
Ohja, en dan heb ik het nog niet gehad over WAT je krijgt wanneer je een bestelling plaatst. Namelijk niet een doorsnee maat, maar echt eentje van een formaat waar je (of ben ik de enige?) U tegen zegt. De pizza's zijn zo groot, dat ik het liefste deze deel wanneer ik lunch of mezelf niet uitgehongerd heb voor het diner. Voor de pasta's geldt hetzelfde: Ik kan gemakkelijk twee keer met een bestelling doen en neem vrijwel altijd een 'doggybag' mee wanneer ik pasta bestel.

Dus naast het feit dat Happy Italy lekker budget is, krijg je ook nog eens waar voor je geld!







En na dat mega hoofdmenu zit je vaak nog even lekker na te babbelen wanneer je oog op de dessertkaart valt en OOPS, ik kan me echt nooit inhouden. Mijn favoriete toetje EVER heb ik namelijk hier ontdekt. De Italiaanse chocoladetaart met slagroom en aardbeien zijn en ik zijn een match made in heaven. Wanneer ik niet voor 120% vol zit, bestel ik deze vrijwel al-tijd. Maar naast deze heerlijke taart zijn er nog genoeg andere lekkere desserts, waarvan de pizza Nutella wel het bekendste is onder de klanten. Dit is, jawel, een pizzabodem met nutella spread en poedersuiker. Ook su-per lekker maar OH zo zoet. Deze pizza raad ik aan te delen met vrienden, want het is echt way tóó much voor 1 persoon, haha!

Happy Italy zit op dit moment in Rotterdam, Rotterdam-Zuid, Tilburg, Eindhoven, Hendrik-Ido-Ambacht. Kerkrade, Enschede en Arnhem. Zit het restaurant op dit moment niet bij je in de buurt? Niet getreurd, Happy is zich op dit moment goed aan het uitbreiden, dus wie weet zie je hem binnenkort wel zitten in jouw stad! (Stiekem ben ik enorm blij dat Happy in 2016 ein-de-lijk in Breda opent, WOOH!)

Kende jij Happy Italy al? Of zou je er wel eens willen gaan eten?

You Might Also Like

1 reacties